ENGINE POWER

Χρόνοι: MotoGP κινείται με διαφορετικό ρυθμό

Χρόνοι MotoGP: Η βελτίωση σε χρόνους που έχει καταγραφεί από το 2023 έως το 2024 είναι η μεγαλύτερη από το 2016 στη δοκιμή Sepang. Συνολικά, 1.207 δευτερόλεπτα διαφορά.
Χρόνοι: MotoGP κινείται με διαφορετικό ρυθμό

Χρόνοι MotoGP:  Με την πρώτη ματιά μπορείτε να βρείτε κάποια ομοιότητα μεταξύ των δοκιμών preseason που πραγματοποίησε το MotoGP στη Sepang πριν από ένα χρόνο και εκείνων αυτού του 2024. Αν κοιτάξουμε μόνο τη μάρκα, η Ducati αφήνει για άλλη μια φορά τις τρεις ημέρες των δοκιμών με τον καλύτερο χρόνο , αλλά Η πραγματικότητα είναι ότι η κορυφαία κατηγορία κινείται με τελείως διαφορετικό ρυθμό από αυτόν που παρουσίασε στην τελευταία της καμπάνια. Η εξέλιξη σε σχέση με το 2022 ήταν σημαντική (υπήρχαν λίγο πάνω από τα δύο δέκατα της προόδου), αλλά δεν έχει να κάνει με το βήμα προς τα εμπρός που έκαναν ορισμένες μηχανές που μπορούν να φτάσουν τις μέγιστες ταχύτητες της Formula 1 σε μια πίστα που δεν είναι καν η πιο γρήγορη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ούτε ευνοεί την εμφάνιση της ταχύτητας κάθε πρωτότυπου όπως θα μπορούσε να συμβεί στις ευθείες του Κατάρ, του Mugello ή του Red Bull Ring.

Για να το θέσουμε σε μια προοπτική, το πρωτότυπο που δεν είχε την μεγαλύτερη ταχύτητα στις πρόσφατες καμπάνιες, η Yamaha M1, έκανε τη δουλειά του στο τμήμα του κινητήρα και ο ίδιος ο Quartararo ήρθε να ηγηθεί του πίνακα στον οποίο καταγράφονται τα ρεκόρ . κορυφή 338 km/h. Μια φιγούρα που δεν έχει δει εδώ και χρόνια. Είναι αλήθεια ότι σε έναν γύρο ο Γάλλος δεν ήταν ο πιο ανταγωνιστικός και παρόλο που η Ducati δεν χρειάστηκε τόσα πολλά όσον αφορά την πρωτιά για να κυριαρχήσει ξανά στους χρόνους, τέσσερις από τις ιταλικές μοτοσυκλέτες έχουν σπάσει όλα τα ρεκόρ που σημειώθηκαν στη Sepang (1: 57.491) . Οι Bagnaia (η ταχύτερη από τις δοκιμές), ο Martín, ο Bastianini και ο Álex Márquez κύλησαν σε 1:56 και ακριβώς το 1:56.682 του τρέχοντος πρωταθλητή είναι αυτό που θέτει σε εγρήγορση για την αεροδυναμική εξέλιξη ορισμένων στηριγμάτων που δεν έχουν φτάσει ακόμη στο όριο τους.

Χρόνοι MotoGP: Κατά τη διάρκεια του shakedown η Ducati, η KTM και η Aprilia αποκάλυψαν ένα αεροδυναμικό οπλοστάσιο στο Sepang, αλλά αυτό που δεν προχωρά παραπέρα εθεάθη για πρώτη φορά στο γκαράζ του σπιτιού του Noale (αργότερα αντικατέστησαν αυτά στο Mattighofen), με ένα είδος ψησταριά (τυπική της Formula 1) που τοποθέτησαν στην ουρά του RS-GP για να έχουν τρισδιάστατη αναπαράσταση των ροών αέρα και να κατανοούν καλύτερα την αεροδυναμική. Οι πρώτοι επικριτές ήταν μέσα στο δικό του κουτί. «Θα ήθελα να αφαιρέσω τα φτερά, να επιστρέψω. Με αυτό, οι αγώνες δεν θα είναι διασκεδαστικοί, δεν είναι καλό για το σόου», είπε ο Aleix Espargaró αφού δοκίμασε το πείραμα, και παρόλο που τώρα πηγαίνει πιο γρήγορα από ποτέ, αυτή η ανάβαση δεν είναι πολύ πειστική.

Χρόνοι MotoGPΤο MotoGP βελτιώνεται περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο

Όσο εκπληκτική κι αν είναι η εποχή του Bagnaia, ειδικά επειδή η βελτίωση σε χρόνους που έχει καταγραφεί από το 2023 έως το 2024 είναι η μεγαλύτερη από το 2016 σε αυτές τις δοκιμές πριν από την περίοδο, το αποτέλεσμα είναι αποτέλεσμα της αεροδυναμικής προόδου. Μόλις πριν από ένα χρόνο ο Marini σημείωσε τον καλύτερο χρόνο 1:57.889 και αυτό σημαίνει ότι το νέο Desmosedici ήταν 1.207 δευτερόλεπτα πιο ανταγωνιστικό στο ίδιο σενάριο. Αλλά αν και αυτό είναι ένα βήμα προς τα εμπρός, αυτό δεν σημαίνει ότι τα νέα είναι θετικά. Η αεροδυναμική καθιστά δυνατή την ταχύτερη πορεία, αλλά επίσης κάνει τις πίστες πιο επικίνδυνες, αυξάνει το κόστος, οι οδηγοί χάνουν τη σημασία τους και οι προσπεράσεις γίνονται πιο περίπλοκες.

chroni-motogp-kinite-me-diaforetiko-rithmo-2016-2024-time-attack-records

Χρόνοι MotoGP: Σε πολλές περιπτώσεις το less is more και παρόλο που νέες γενιές αρχίζουν να φτάνουν όλο και περισσότερο στο MotoGP, όπως στην περίπτωση του Pedro Acosta που άφησε το στίγμα του με ένα λαμπρό ντεμπούτο, των αναβατών της παλιάς σχολής που αγωνίστηκαν με πρωτότυπα χωρίς αεροδυναμικές εφευρέσεις ζητήστε να επιστρέψετε στην ουσία. «Η νέα αεροδυναμική θυμίζει F1», είπε ο Márquez, ο οποίος προσωπικά προτιμά την «περαιτέρω ανάπτυξη του πλαισίου, των ελαστικών και του κινητήρα». Προς το παρόν, δεν θα είναι δυνατό παρά μετά το 2026, όταν οι τρέχοντες κανονισμοί θα πρέπει να ενημερωθούν, αλλά ένας οκτώ φορές πρωταθλητής υπενθυμίζει: «Οι άνθρωποι θέλουν να δουν προσπεράσεις, όχι πολύ υψηλές ταχύτητες». Και οι πιλότοι επίσης.

Εξέλιξη πρωτοτύπων ανά εποχή
Χρόνοι MotoGP: Εποχή Διαφορά βελτίωσης
2016 +0,713
2017 -0,212
2018 -0,538
2019 -0,591
2020 +0,110
2022 -0,218
2023 -0,242
2024 -1.207
*Τη σεζόν 2021, δεν πραγματοποιήθηκαν τεστ στο Sepang λόγω περιορισμών για τον κορωνοϊό.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!