Η F1 δεν είναι στο ραντάρ της BMW;

Formula 1 BMW:Τι γίνεται όμως με ένα πρόγραμμα F1; Λοιπόν, αυτό δεν είναι ακόμα στην ημερήσια διάταξη, γιατί για την εταιρεία, δεν υπάρχουν περισσότερες καινοτομίες στη F1 από ό,τι στο Endurance. Το 2026, η F1 θα εισαγάγει νέους τεχνικούς κανονισμούς για τους κινητήρες της με 100% βιώσιμο καύσιμο. Η ηλεκτρική ισχύς θα αυξηθεί σε περίπου 500 hp, περίπου το ίδιο για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η Audi πείστηκε και εγκατέλειψε το πρόγραμμα Endurance για να μπει στην F1. Ακόμη και η Honda γύρισε όταν έπρεπε να εγκαταλείψουν την πειθαρχία. Αλλά η BMW δεν έχει πειστεί ακόμα, όπως επιβεβαιώνει ο Andreas Roos.

«Σίγουρα η Formula 1 εξακολουθεί να είναι ενδιαφέρουσα, αλλά για εμάς ως μάρκα δεν είναι στο ραντάρ. Ή δεν βρίσκεται στο σωστό παράθυρο, ας πούμε ότι είμαστε αυτή τη στιγμή στο σωστό μέρος όπου θέλουμε να συμμετάσχουμε», είπε ο Roos όταν ρωτήθηκε.

«Προς το παρόν, το σχέδιο της Formula 1 είναι να φτάσει το 2026 με κινητήρα εσωτερικής καύσης και υβριδικό σύστημα, κάτι που βλέπουμε στα αυτοκίνητα δρόμου εδώ και αρκετά χρόνια. Επομένως, δεν είναι πραγματικά μια νέα τεχνολογία ή ένας τομέας όπου πιστεύουμε ότι είναι πολύ ενδιαφέρον. »

f1-BMW-vriskete-sto-rantar-tis-bmw-istoria-history-formula1-kubica-

Formula 1 BMW: Ειδικά δεδομένου ότι το FIA ​​WEC λειτουργεί ήδη με 100% βιώσιμο καύσιμο. Η F1 δεν προσφέρει επί του παρόντος καλύτερες εναλλακτικές λύσεις σε αυτήν την τεχνολογία. Η BMW δεν βλέπει πλέον την F1 με τον ίδιο τρόπο· η εταιρεία του Μονάχου εγκατέλειψε την πειθαρχία στα τέλη του 2009. Προς το παρόν, δεν υπάρχει ακόμη το απαραίτητο έναυσμα που να ενθαρρύνει τη μάρκα να εμπλακεί.

«Για να είμαι ειλικρινής, θέλω να μιλήσω για τα υβριδικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούμε ήδη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, επίσης με βιώσιμο καύσιμο», εξήγησε ο Roos. «Εννοώ ότι το καύσιμο που χρησιμοποιούμε στο πρωτάθλημα WEC είναι επίσης 100% βιώσιμο και νομίζω 60% ουδέτερο CO2, με στόχο να προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο. Αν αυτό φέρνει η Formula 1 το 2026, αγωνιζόμαστε ήδη στο πρωτάθλημα WEC με αυτήν την τεχνολογία. »

«Η Formula 1 είναι μια καθαρά τεχνολογική φόρμουλα και, για εμάς, πρέπει να υπάρχει κάτι που να μας επιτρέπει να πούμε “ω ναι, αυτό είναι κάτι όπου βλέπουμε τον εαυτό μας, όπου βλέπουμε την τεχνολογία να εξελίσσεται και όπου είναι πολύ ενδιαφέρον για εμάς να αναπτύξτε την τεχνολογία», τόνισε ο Andreas Roos. «Γι’ αυτό, προς το παρόν, η Formula 1 δεν είναι ένα από τα μέλημά μας. »

BMW F1 – Ιστορία της BMW στη Formula 1

Με τη Mercedes AMG Petronas να έχει κυριαρχήσει στη Formula 1 τα τελευταία 7 χρόνια, εξαιρουμένου φυσικά του 2022, πρέπει να τεθεί το ερώτημα, πού είναι ο ανταγωνισμός τους; Ενώ η ομάδα της Red Bull F1 μπόρεσε να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Mercedes, υπάρχει ένα μεγάλο γερμανικό όνομα που λείπει από το ρόστερ της F1. Με τη BMW και τη Mercedes να μάχονται για κυριαρχία στην αγορά αυτοκινήτων παραγωγής πολυτελείας, φαίνεται ότι η BMW θα ήθελε ένα κομμάτι από την πίτα της F1. Πού είναι λοιπόν η BMW στη Formula 1;

Η BMW ασχολείται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό για σχεδόν όσο καιρό υπήρχε ως εταιρεία. Κοιτάζοντας πίσω στην αρχή, η BMW σημείωσε την πρώτη της επιτυχία στους τέσσερις τροχούς το 1929, κερδίζοντας το Διεθνές Ράλι Άλπεων με μια BMW 3/15PS. Γρήγορα μπροστά μια δεκαετία και η BMW θα έκανε την πρώτη της επιτυχία στο Nurburgring το 1936 με την κυρίαρχη BMW 328. Μεταξύ του 1930 και των αρχών της δεκαετίας του 1970, η BMW θα γνώριζε επιτυχία τόσο στο Isle of Man TT όσο και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού, το οποίο θα παγίωνε την bug αγώνων στα υψηλότερα επίπεδα στη Βαυαρία.

Formula 1 BMW:Η BMW τελικά θα διευκόλυνε τον δρόμο της στον κόσμο της Formula 1, πρώτα ως προμηθευτής κινητήρων, μετά ως συνεργάτης και μετά ως κατασκευαστής. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας της στη F1, η BMW είχε μια μεγάλη γκάμα από ψηλά και χαμηλά. Ενώ η BMW δεν κέρδισε ποτέ Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 ως κατασκευαστής, πλησίασε πολλές φορές και παρείχε έναν κινητήρα νίκης για το Brabham BT52 του 1983.

 

f1-BMW-vriskete-sto-rantar-tis-bmw-istoria-history-formula1-kubica-

Η BMW μπήκε στα μεγάλα πρωταθλήματα το 1982, αλλά με μια επιφύλαξη. Η ομάδα Brabham Formula 1 ανήκε στον μαέστρο του μάρκετινγκ και τελικά διευθύνοντα σύμβουλο της Formula 1 Bernie Ecclestone στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Brabham είχε ανταλλάξει προμηθευτές κινητήρων πολλές φορές κατά τη διάρκεια της δεκαετίας, σημειώνοντας μικρή επιτυχία και με τους κινητήρες Cosworth DFV και Alfa Romeo στα Brabham BT44 και Brabham BT48. Ως αποτέλεσμα, άρχισαν να αναζητούν έναν νέο προμηθευτή κινητήρων για τη σεζόν της Formula 1 του 1982.

Πριν από την αρχή της σεζόν, η Brabham είχε καταλήξει σε συμφωνία με την BMW για να δοκιμάσει το νέο της αυτοκίνητο BT50 με έναν υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο BMW στο πίσω μέρος. Δεδομένου ότι η Renault είχε εγκαινιάσει την εποχή των υπερσυμπιεστών της Formula 1 το 1977, έγινε όλο και πιο σαφές ότι οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες ήταν το μέλλον του αθλήματος. Έχοντας πειραματιστεί με στροβιλοσυμπιεστές σε αυτοκίνητα παραγωγής, που εισήχθη για πρώτη φορά από τον κινητήρα BMW M121 στην BMW 2002 Turbo του 1969, η BMW κατάφερε να κατανοήσει την τεχνολογία στροβιλοσυμπιεστών.

Formula 1 BMW: Κινητήρας BMW F1 – M12

Ο πρώτος κινητήρας της BMW στη Formula 1 ήταν ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος M12. Η M12 είχε μερικά πολύ ενδιαφέροντα και αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά που την έκαναν τον καλύτερο κινητήρα στο grid εκείνη την εποχή. Ο κινητήρας BMW M12 βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στον κινητήρα BMW M10 που συναντάται κυρίως στη σειρά 3-σασί E21 και E30. Μια έκδοση επιδόσεων της M10, που ονομάζεται M12/7, κατασκευάστηκε αρχικά από τη BMW για τη Formula 2 με κυβισμό 2,0 λίτρων ως ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος.

Η BMW θα προσλάμβανε τελικά την ομάδα της McLaren Formula 1 για να τους βοηθήσει να προσαρμόσουν τον κινητήρα M12 για έναν υπερσυμπιεστή, ώστε να μπορούν να ανταγωνιστούν την Porsche και τη Ferrari στην αμερικανική σειρά IMSA. Αυτή η έκδοση θα γινόταν τελικά ο 4κύλινδρος που αναπνέει φωτιά που χρησιμοποιείται στη Formula 1.

Παρά το γεγονός ότι γνωρίζουν περισσότερα για την τεχνολογία στροβιλοσυμπιεστών από αρκετούς από τους ανταγωνιστές τους, η αξιοπιστία θα ήταν ένα ζήτημα στα πρώτα χρόνια της BMW στη Formula 1. Το Brabham BT50 ήταν, ωστόσο, ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα στο grid τη σεζόν του 1982. Καθώς η BMW οδήγησε τελικά την M12 σε μια πιο αξιόπιστη κατάσταση, η ισχύς επίσης αυξήθηκε σταθερά τα επόμενα χρόνια.

Το 1983, μόλις τη δεύτερη χρονιά της BMW στη Formula 1, ο Nelson Piquet κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 πιλοτάροντας το Brabham BT52 με κινητήρα BMW. Ήταν η πρώτη φορά που ένα υπερτροφοδοτούμενο αυτοκίνητο κέρδιζε ποτέ το πρωτάθλημα. Σε εκείνο το σημείο, ο κινητήρας BMW M12 απέδιδε 850 ίππους σε προκριματικές επενδύσεις και 650 ίππους σε αγωνιστικές επενδύσεις. Λάβετε υπόψη ότι η σχεδίαση του M12 βασίστηκε στον 4κύλινδρο M10, έναν κινητήρα που απέδιδε μέγιστη ισχύ 123 ίππων στην παραγωγή.

f1-BMW-vriskete-sto-rantar-tis-bmw-istoria-history-formula1-kubica-

Μεταξύ 1984 και 1986, τα νούμερα ιπποδύναμης της M12 έγιναν γελοία, ειλικρινά. Παρά τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς καυσίμων, ο πρόσφατα ανανεωμένος κινητήρας BMW M12/13 απέδιδε την περισσότερη ιπποδύναμη που είχε ποτέ. Στην προκριματική επένδυση, ο κινητήρας M12/13 απέδιδε πάνω από 1.400 ίππους. γεγονός που το καθιστά τον πιο ισχυρό κινητήρα που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ στη Formula 1. Η BMW M12/13 θα χρησιμοποιείται από πολλούς κατασκευαστές καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της στη Formula 1, συμπεριλαμβανομένων των Benetton, Brabham και Arrows.

BMW Williams

Μετά την απόσυρσή τους από τη Formula 1 το 1986, μόλις 14 χρόνια αργότερα, η BMW θα έδινε άλλη μια κίνηση στην πιο διάσημη και απαίσια αγωνιστική σειρά. Η BWM ήταν απρόθυμη να το κάνει μόνη της. Εξάλλου, ποτέ δεν φαίνεται να λειτουργεί όταν ένας μεγάλος κατασκευαστής έχει πηδήξει στο άθλημα χωρίς μια σταθερή θεμελιώδη κατανόηση όλων των πτυχών της Formula 1, κοιτάζοντας εσένα την Toyota. Έτσι, η BMW έκανε το λογικό και συνεργάστηκε με μια υπάρχουσα ομάδα.

Από την αρχή, η συνεργασία BMW/Williams φαινόταν πολλά υποσχόμενη. Άλλωστε, ήταν ένας από τους πιο διακεκριμένους κατασκευαστές κινητήρων στον κόσμο, συνεργαζόμενος με μια από τις πιο επιτυχημένες ομάδες της Formula 1 όλων των εποχών. Και, αν και δεν ήταν μια αποτυχία, η συνεργασία δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες πολλών ανθρώπων.

Formula 1 BMW: BMW F1 – 2000-2002

Η καμπάνια BMW/Williams 2000 Formula 1 ήταν αρκετά επιτυχημένη για μια νέα συνεργασία και την πρώτη χρονιά της BMW πίσω στο παιχνίδι παραγωγής κινητήρων F1. Ενώ το FW22 ήταν ένα αξιοπρεπές πλαίσιο, ήταν σαφές ότι ο κινητήρας της BMW έκανε κάποια βαριά ανύψωση. Ο κινητήρας BMW E41 ήταν ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 3.0L V10 που απέδιδε 810 ίππους. Παρά το γεγονός ότι ήταν στην πρώτη τους σεζόν, οι BMW/Williams τερμάτισαν 3οι στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, κάτι που δεν ήταν τίποτα για να χλευαστεί.

Για τη σεζόν του 2001, η BMW παρουσίασε τον νέο, πιο επιθετικό κινητήρα P80 στο FW23. Οι βελτιώσεις στον κινητήρα ήταν σημαντικές. Ενώ το E41 ήταν δεσμευμένο σε μια προσπάθεια διατήρησης της αξιοπιστίας, το P80 ήταν περισσότερο επικεντρωμένο στις επιδόσεις. Ως αποτέλεσμα, σημείωσε αύξηση 100 ίππων από τον απερχόμενο κινητήρα E41. Ήταν επίσης σημαντικά πιο ελαφρύ.

Με 880 ίππους, ο P80 ήταν αναμφίβολα ο καλύτερος κινητήρας στο δίκτυο F1, με 30 περισσότερους ίππους από τον ανταγωνισμό. Παρά το γεγονός ότι ήταν ο πιο ισχυρός κινητήρας στο δίκτυο, ο κινητήρας BMW P80 ​​είχε σοβαρά μειονεκτήματα από τη σχεδίαση του ίδιου του FW23. Το κύριο πρόβλημα με το FW23 ήταν η έλλειψη κάθετης δύναμης που ήταν σημαντικά μικρότερη από τους ανταγωνιστές τους, McLaren και Ferrari.

Τελικά, το FW23 σημείωσε τέσσερις νίκες και τερμάτισε τρίτο στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών παρά την αδυναμία του. Ωστόσο, η έλλειψη ενός πλαισίου που θα κερδίσει το πρωτάθλημα οδήγησε σε αυξημένες εντάσεις μεταξύ BMW και Williams, καθώς η BMW θεώρησε ότι εκπλήρωναν την υπόσχεσή τους και ότι η Williams δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες.

 

Το 2002 ήταν μια ταραχώδης χρονιά για την ομάδα BMW/Williams F1. Ως συνήθως, ο κινητήρας BMW P82 έδειξε πολλές υποσχέσεις, αποδίδοντας 900 ίππους. Αρχικά, φάνηκε ότι το FW24 επρόκειτο τελικά να προσφέρει το αρχικό όραμα. Σημείωσαν ένα τέρμα 1-2 στο Grand Prix της Μαλαισίας κοντά στην αρχή της σεζόν, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στην ομάδα.

Αυτό θα ήταν βραχύβιο, ωστόσο, καθώς η Ferrari επρόκειτο να αποκαλύψει ένα από τα πιο κυρίαρχα μονοθέσια της Formula 1 όλων των εποχών, τη Ferrari F2002. Το F2002 ξεκίνησε μια πενταετή περίοδο κυριαρχίας της Ferrari στη Formula 1, η οποία ουσιαστικά ακύρωσε τις προσπάθειες της BMW να καταλήξει στην κορυφή του σωρού μεταξύ 2000 και 2004.

Τούτου λεχθέντος, η BMW/Williams ήταν η δεύτερη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, κάτι που θα έπρεπε να θεωρηθεί σοβαρό κατόρθωμα λαμβάνοντας υπόψη τους ανταγωνιστές τους. Ωστόσο, το FW24 σαφώς δεν απέδωσε στο έπακρο, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι παρά το γεγονός ότι ο Juan Pablo Montoya εξασφάλισε επτά pole position κατά τη διάρκεια της σεζόν, δεν κατάφερε να κερδίσει ούτε έναν αγώνα.

Formula 1 BMW: BMW F1-2003-2005

Το 2003 ήταν ίσως η καλύτερη χρονιά που είχε η συνεργασία BMW/Williams όσον αφορά τις επιδόσεις και την αξιοπιστία. Το FW25 έλυσε το ένα πρόβλημα με το οποίο η BMW/Williams αντιμετώπιζε επί χρόνια, την αεροδυναμική σχεδίαση. Μετά την απόλυση του προηγούμενου Προϊσταμένου Αεροδυναμικής στα τέλη του 2002, η Αντωνία Τερζή, μια αξιοσέβαστη πρώην σχεδιάστρια της Ferrari, πήρε τη θέση του. Υπήρξε μεγάλη ανατροπή όσον αφορά τον ρυθμό.

Ενώ το πρώτο μισό της σεζόν του 2003 δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο για τη στολή BMW/Williams, ωστόσο, το αυτοκίνητο πραγματικά ζωντανεύει στο δεύτερο μέρος της σεζόν με την εισαγωγή νέων, φαρδύτερων ελαστικών Michelin μπροστά. Η BMW/Williams ξέσπασε μετά την αλλαγή στη σχεδίαση των ελαστικών, κερδίζοντας τρεις τερματισμούς 1-2 στη σειρά στο Ευρωπαϊκό Γκραν Πρι, στο Νίρμπουργρινγκ και στο Γαλλικό Γκραν Πρι.

Η κυρίαρχη φόρμα των BMW/Williams στο τελευταίο μέρος της σεζόν κράτησε τον Juan Pablo Montoya στο κυνήγι του πρωταθλήματος μέχρι τον προτελευταίο αγώνα, χάνοντας τελικά από τον Michael Schumacher. Η σεζόν του 2003 ήταν η κορύφωση της εποχής BMW/Williams όσον αφορά τις επιδόσεις, αλλά και ένα χαμηλό σημείο για τη συνεργασία BMW/Williams.

Το πινέλο με τη νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών του 2003 δεν ήταν αρκετό για να πείσει πλήρως την BMW ότι είχαν έναν σταθερό συνεργάτη στη Williams. Στην πραγματικότητα, έκανε ακριβώς το αντίθετο, με την BMW να παραιτείται σε μεγάλο βαθμό από την εμπιστοσύνη της στη Williams για τις σεζόν 2004 και 2005.

f1-BMW-vriskete-sto-rantar-tis-bmw-istoria-history-formula1-kubica-

Το FW26 που χρησιμοποιήθηκε στη σεζόν της Formula 1 του 2004 εισήγαγε μια περίεργη σχεδιαστική επιλογή εμπρός από την Antonia Terzi. Ο Terzi πίστευε ότι μια πιο ανοιχτή μετωπική περιοχή στο μπροστινό φτερό θα αύξανε την αεροδυναμική απόδοση, οδηγώντας σε μια περίεργη εμφάνιση που μοιάζει με «θαλάσσιο θαλάσσιο θαλάσσιο ίππο». Τελικά, η μπροστινή πτέρυγα κατέληξε να είναι μια αποτυχία τόσο στο τμήμα εμφάνισης όσο και στην απόδοση. Μόνο όταν η ομάδα άλλαξε τη μύτη για μια πιο συμβατική εμφάνιση, το FW26 κέρδισε τον μοναδικό του αγώνα στη Βραζιλία.

Το 2005 ήταν η τελευταία χρονιά της συνεργασίας BMW/Williams λόγω της φθίνουσας σχέσης μεταξύ BMW και Williams. Το FW27 δεν ήταν ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Με την απουσία επιτυχίας τα προηγούμενα χρόνια, η BMW αποφάσισε να τερματίσει τη σχέση της με τη Williams με φιλοδοξίες είτε να αγοράσει άμεσα τη Williams είτε να αποκτήσει μια ομάδα αλλού. Ο Frank Williams τελικά αρνείται να πουλήσει την ομάδα, αφήνοντας την BMW να βρει άλλες επιλογές. Τελικά απέκτησαν την ομάδα της Sauber Formula 1 που οδήγησε στο επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της BMW στη Formula 1.

BMW/Williams F1 Split

Formula 1 BMW: Ενώ η διαίρεση BMW/Williams πιθανότατα έχει λόγους που είναι γνωστοί μόνο στα υψηλότερα στελέχη πίσω από κλειστές πόρτες, η αρχή των εντάσεων μεταξύ τους μπορεί να αναχθεί στη σχεδίαση του πρώτου κινητήρα F1 της BMW. Η αρχική σχεδίαση του E41 ήταν πολύ προσεκτική, καθώς η BMW προτιμούσε μια πιο μεθοδική προσέγγιση στην εξέλιξη του κινητήρα. Η BMW εργάστηκε με τον αντίθετο τρόπο από πολλές άλλες ομάδες, αναπτύσσοντας την E41 έχοντας κατά νου πρώτα την αξιοπιστία, προσθέτοντας επιδόσεις αργότερα. Αυτή θα αποδεικνυόταν τελικά μια πολύ αποτελεσματική στρατηγική, αλλά μια στρατηγική με την οποία η ομάδα F1 της Williams δεν συμφωνούσε.

Η Williams είναι μια ομάδα γνωστή για την ανησυχία της στον ενδελεχή προγραμματισμό και την προνοητικότητα. Αντίθετα, η Williams τείνει να προτιμά μια προσέγγιση προσαρμογής επί τόπου. Αν και καμία από τις δύο προσεγγίσεις δεν είναι αναγκαστικά καλύτερη από την άλλη, η διαφορά στις απόψεις θα αρχίσει να δημιουργεί μια σφήνα μεταξύ BMW και Williams. Αυτό επιδεινώθηκε από μια αλλαγή στην ανώτερη διευθυντική ομάδα της BMW, η οποία προκλήθηκε από την πτώση των πωλήσεων τη δεκαετία του 1990. Η αλλαγή ηγεσίας απαλλάχθηκε επίσης από ορισμένους από τους υπαλλήλους με τους στενότερους δεσμούς με την ομάδα της Williams F1.

f1-BMW-vriskete-sto-rantar-tis-bmw-istoria-history-formula1-kubica-

Πέρα από αυτό, η BMW θεώρησε ότι η αναπτυξιακή πλευρά του πλαισίου της συνεργασίας, την οποία χειρίστηκε η Williams, ήταν ο πιο αδύναμος κρίκος στην ομάδα της. Αυτό οδήγησε τη BMW να αναζητήσει διαφορετικές επιλογές για το μέλλον, όπου είχε περισσότερο έλεγχο σε όλες τις πτυχές της εξέλιξης.

BMW Sauber

Πριν από την επίσημη είσοδο της BMW στη Formula 1 ως εργοστασιακή ομάδα, η ομάδα της Sauber F1 ήταν ήδη σε λειτουργία για 13 χρόνια. Η Sauber παρέμεινε μια σταθερή είσοδος στη μεσαία γραμμή για χρόνια, τελικά συνεργάστηκε με τη Red Bull το 1995 και το 1996 και αργότερα με την Petronas από το 1997-2005. Μέχρι το τέλος της ανεξάρτητης θητείας της Sauber, οι εντάσεις της BMW με την Williams είχαν φτάσει σε οριακό σημείο, ανακοινώνοντας τελικά το σχέδιό τους να αγοράσουν τη στολή της Sauber την 1η Ιανουαρίου 2006. Η εξαγορά φέρεται να ανήλθε σε 100 εκατομμύρια δολάρια, με την BMW να αγοράζει το 80% των μετοχών της την εταιρεία, αφήνοντας το υπόλοιπο 20% στον Peter Sauber.

BMW F1 – 2006-2007

Formula 1 BMW: Μετά από μια τεράστια αλλαγή κανονισμών για το 2006, οι κινητήρες V10 αντικαταστάθηκαν με κινητήρες V8, αναγκάζοντας την BMW και το υπόλοιπο δίκτυο να αναπτύξουν ένα νέο κινητήρα V8. Ο κινητήρας P82 V10 αντικαταστάθηκε τελικά με έναν νέο V8 2,4 L, που έλαβε την ονομασία P86. Η BMW F1.06 ήταν το πρώτο αληθινό αυτοκίνητο F1 της BMW ως κατασκευαστής, υπεύθυνος τόσο για τον κινητήρα όσο και για το πλαίσιο.

Παραδόξως, η F1.06 ήταν ένας άμεσος δρομέας στη μέση, καταλαμβάνοντας συχνά την «καλύτερη από τις υπόλοιπες» θέση πίσω από τη Renault και τη McLaren. Η BMW πάλεψε για βαθμούς στους περισσότερους αγώνες καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, σημειώνοντας ένα αξιοπρεπές ποσό στην πρώτη της χρονιά. Τούτου λεχθέντος, η F1.06 δεν ήταν πραγματικός υποψήφιος για νίκες σε αγώνες σε κανένα σημείο.

f1-BMW-vriskete-sto-rantar-tis-bmw-istoria-history-formula1

Το 2007 ήταν μια βελτιωμένη σεζόν για τη BMW Sauber, καθώς η F1.07 ήταν ένα ελαφρώς πιο ανταγωνιστικό αυτοκίνητο από την αρχή. Το αυτοκίνητο απέδωσε καλά στις δοκιμές πριν από τη σεζόν, κάτι που τελικά μεταφράστηκε σε ότι η BMW F1.07 ήταν το τρίτο ταχύτερο αυτοκίνητο πίσω από τη McLaren MP4-22 και τη Ferrari F2007. Η BMW θα εξασφάλιζε επίσης τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών το 2007.

Συνολικά, ήταν μια ανταγωνιστική σεζόν για τη BMW F1, με τον Nick Heidfeld να σημειώνει πολλά βάθρα κατά τη διάρκεια της σεζόν. Φαινόταν ότι η BMW έκανε πραγματικά το βήμα της νωρίς στην εποχή της ως κατασκευαστής της Formula 1.

BMW F1 – 2007-2009

Με τη σχετική επιτυχία των δύο πρώτων σεζόν της BMW ως κατασκευαστής στη Formula 1, ήταν πολύ αισιόδοξοι για τη σεζόν του 2008. Και, στο σύνολό τους, η αισιοδοξία τους επικυρώθηκε σε μεγάλο βαθμό. Οι πρώτοι γύροι της σεζόν ήταν πολύ καλοί για την ομάδα, με τον Heidfeld να τερματίζει δεύτερος στον εναρκτήριο γύρο στη Μελβούρνη και τον Kubica να τερματίζει δεύτερος στο Grand Prix της Μαλαισίας έναν γύρο αργότερα. Η BMW F1.08 ήταν ένα δυνατό αυτοκίνητο τόσο από αεροδυναμική όσο και από άποψη απόδοσης κινητήρα, το οποίο θα συνέχιζε να αποδίδει στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν.

Η σεζόν 2008 της BMW έφτασε στο αποκορύφωμά της στο Καναδικό Grand Prix, όπου ο Robert Kubica οδήγησε τον συμπαίκτη της Nick Heidfeld στην πρώτη νίκη της BMW Sauber στη Formula 1 και το 1-2 για την εκκίνηση. Σε εκείνο το σημείο, ο Robert Kubica πήρε το προβάδισμα του Πρωταθλήματος Οδηγών. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η BMW πέταξε την ευκαιρία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2008, καθώς αποφάσισαν να αφιερώσουν το υπόλοιπο της σεζόν στην ανάπτυξη του αυτοκινήτου της επόμενης χρονιάς. Τελικά, η BMW τερμάτισε 3η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών το 2008.

Παρά την πρώιμη ανάπτυξη του αυτοκινήτου BMW F1.09 από την BMW το 2009, η σεζόν ήταν τελικά μια καταστροφή για την ομάδα. Ενώ ορισμένα από τα προβλήματα της BMW θα μπορούσαν να συνοψιστούν σε υστέρηση τεχνικής προόδου σε κρίσιμα στοιχεία όπως ο διπλός διαχύτης και τα σχέδια KERS, δύο εξαρτήματα που θα ξεχώριζαν τις νικήτριες ομάδες από τις υπόλοιπες, τελικά, η BMW F1.09 απλά δεν ήταν τόσο υπέροχη ενός αυτοκινήτου.

Κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2009, η BMW F1 Sauber σημείωσε 36 βαθμούς και τερμάτισε 6η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικά απογοητευτικό λαμβάνοντας υπόψη την αστρική σεζόν τους το 2008. Τελικά, η κακή καμπάνια της BMW το 2009 σφράγισε τη μοίρα της ομάδας, με τη BMW να αποσύρεται από τη Formula 1 στο τέλος της χρονιάς.

Γιατί η BMW έφυγε από τη Formula 1;

Formula 1 BMW: Ήταν έκπληξη για πολλούς ανθρώπους όταν η BMW F1 ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τη Formula 1 το 2009. Άλλωστε, η BMW ήταν μόνο τρία χρόνια στο άθλημα ως ανεξάρτητος κατασκευαστής, με δύο από αυτά να είναι εξαιρετικά επιτυχημένες για έναν αρχάριο κατασκευαστή . Λοιπόν, ποιο ήταν το άχυρο που έσπασε την πλάτη της καμήλας για τη BMW στη Formula 1; Λοιπόν, υπήρχαν μερικοί λόγοι που οδήγησαν τελικά στην αποχώρηση της BMW από τη F1.

Προφανώς, ένας από τους πιο κραυγαλέους λόγους ήταν η μη ανταγωνιστικότητά τους στο πρωτάθλημα του 2009. Ενώ η 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών δεν είναι τόσο φτωχή σε αποτέλεσμα, υπάρχει τεράστια διαφορά όσον αφορά τις αποδόσεις μεταξύ των τριών κορυφαίων ομάδων και των ομάδων με χαμηλότερα σκορ. Ως αποτέλεσμα, η BMW έλαβε πολύ λιγότερη χρηματοδότηση μετά τη σεζόν του 2009 από ό,τι τα προηγούμενα δύο χρόνια.

Δεδομένου ότι η Formula 1 είναι ένα τόσο ακριβό άθλημα από κάθε άποψη, η χρηματοδότηση είναι ένα τεράστιο ζήτημα για τις περισσότερες ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της BMW F1. Αυτό το συναίσθημα ήταν ακόμη πιο κρίσιμο το 2009, με τον κόσμο σε μια τεράστια οικονομική ύφεση που ξεκίνησε το προηγούμενο έτος. Η Formula 1 και η οικονομική ύφεση δεν προοιωνίζονται καλά για ομάδες που δεν κερδίζουν συνεχώς αγώνες, οπότε αυτός ήταν ένας άλλος τεράστιος παράγοντας για την ομάδα.

f1-BMW-vriskete-sto-rantar-tis-bmw-istoria-history-formula1

Παρά την έλλειψη χρηματοδότησής τους, οι τεχνικές απαιτήσεις της Formula 1 για να παραμείνει ανταγωνιστική γίνονταν όλο και πιο περίπλοκες. Από τα ηλεκτρικά συστήματα όπως το KERS και το ERS αργότερα μέχρι τα αεροδυναμικά κενά, οι κορυφαίες ομάδες ξεφεύγουν με τεχνικές προόδους που οι ομάδες της μεσαίας γραμμής δεν είχαν τους πόρους να αναπτύξουν.

Ακόμα κι αν η BMW μπορούσε να ανταποκριθεί στις τεχνικές καινοτομίες των ανταγωνιστών της, θεώρησαν ότι δεν ήταν χρήσιμο να ξοδεύουν τόσο τεράστια ποσά για την ανάπτυξη τεχνολογίας που τελικά δεν θα ωφελούσε τα αυτοκίνητα δρόμου τους. Όλοι αυτοί οι παράγοντες προστέθηκαν σε περισσότερα μειονεκτήματα από ό,τι πλεονεκτήματα όταν επρόκειτο για το πρόγραμμα BMW F1, με αποτέλεσμα τελικά να καταργήσουν το έργο. Η BMW δεν έχει επιστρέψει στη F1 με καμία δυναμικότητα από τότε.

Θα επιστρέψει ποτέ η BMW στη Formula 1;

Formula 1 BMW:Η εισαγωγή μιας νέας εποχής μονοθεσίων της Formula 1 το 2022 έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον πολλών κατασκευαστών που είτε δεν ενδιαφέρθηκαν ποτέ για τη Formula 1 είτε ήταν στη Formula 1 στο παρελθόν και θέλουν να επιστρέψουν στο παιχνίδι. Στην πραγματικότητα, δεν είναι τα ίδια τα αυτοκίνητα που ενδιαφέρονται για τις ομάδες, αλλά οι αλλαγές στον κανονισμό του κινητήρα πρόκειται να πραγματοποιηθούν το 2026. Για το 2026, η Formula 1 αναμένεται να αλλάξει τους κινητήρες της ώστε να λειτουργούν με πλήρως συνθετικό καύσιμο. Αυτή η αλλαγή έχει δελεάσει τόσο την Audi όσο και την Porsche να εξετάσουν το ενδεχόμενο συμμετοχής στη F1, προκαλώντας τελικά την BMW να ανέβει στην κατηγορία για να ανταγωνιστεί.

Αν και αυτό φαίνεται σαν αρκετός λόγος για να εμπλακεί η BMW, φαίνεται ότι η BMW δεν ενδιαφέρεται πολύ να πάρει το δόλωμα. Ενώ αρχικά φημολογούνταν ότι η BMW και η McLaren ενδέχεται να συνεργαστούν ως όμιλος προμηθευτών/κατασκευαστών κινητήρων, τα ανώτερα στελέχη της BMW έχουν πει επανειλημμένα ότι έχουν πολύ μικρό ενδιαφέρον να συνεχίσουν ξανά μια επιχείρηση στη Formula 1.

f1-BMW-vriskete-sto-rantar-tis-bmw-istoria-history-formula1

Η BMW συμμετέχει ήδη σε μεγάλο βαθμό σε άλλες σειρές μηχανοκίνητων αθλημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Formula E και LMDh. Η BMW επικεντρώνεται στο να προωθήσει την ατζέντα των ηλεκτροκίνητων όσο το δυνατόν γρηγορότερα και δεδομένου ότι η Formula 1 εξακολουθεί να προσπαθεί να βρει τη θέση της ανάμεσα στις ηλεκτροκίνητες αγωνιστικές σειρές, η BMW ισχυρίζεται ότι πραγματικά δεν ενδιαφέρεται αυτή τη στιγμή. Είναι κρίμα για τους περισσότερους από εμάς που θα θέλαμε να δούμε την επιστροφή της αγαπημένης μας γερμανικής μάρκας στην πιο διάσημη σειρά αγώνων στον κόσμο.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: