ENGINE POWER

WRC: Μια υπενθύμιση η ομάδα Β δεν ήταν μόνο 4WD

WRC: Δεν ξεχνάμε οτι πιο cool από ένα Opel Manta 400 με τις μπάντες και τον Henri Toivonen στο τιμόνι στα καλύτερα του
WRC: Μια υπενθύμιση η ομάδα Β δεν ήταν μόνο 4WD

WRC: ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ GIRARDO & CO. ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ HENRI TOIVONEN ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΥ

Μπορείτε να γίνετε πολύ πιο cool από ένα Opel Manta 400 να μπαίνει με τις μπάντες ενώ βρίσκεται ο  Henri Toivonen στο τιμόνι; Διακοσμημένο με αυτό το εμβληματικό χρώμα επίσης, δεν υπάρχουν πολλά που το ξεπερνούν.

Ακούστε προσεκτικά και μπορείτε να ακούσετε το γάβγισμα των τεσσάρων κυλίνδρων κανονικής αναρρόφησης των 2,4 λίτρων. Μπορείτε να μυρίσετε τη λάσπη στην καυτή εξάτμισή του, ακόμα και σε αυτή τη σχετικά στεγνή σκηνή του Ασφαλιστικού. Και απλώς ακούστε το ουρλιαχτό της μεγάλης, παχιάς πρόσφυσης από καουτσούκ Michelin πάνω από τα φύλλα της πτώσης.

Ακριβώς πριν από 40 χρόνια αυτή την εβδομάδα, ο Toivonen πετούσε αυτό το αυτοκίνητο στις πρώτες πίστες θεατών στον γύρο της Μεγάλης Βρετανίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι.

Κοιτάξτε αυτό το γεμάτο πλήθος πίσω του, που τα μούσκεψε όλα. Μεγάλο μέρος της πρώτης ημέρας και μισής της εκδήλωσης, που ξεκίνησε το Σάββατο, αφιερώθηκε σε αυτές τις σχετικά σύντομες δοκιμές έλξης πλήθους.

Harri-Toivonen-rallying-rally-wrc-4wd-Opel-Manta-400

WRC: Με βάση τα εξοχικά πάρκα και τα κτήματα, τέτοιες σκηνές απέδειξαν ότι «το να φέρνεις το ράλι στους ανθρώπους» δεν σημαίνει ότι πρέπει να τρέχεις στα κέντρα των πόλεων.

Όχι, τα όπως το Longleat, το Weston Park και το Sutton Park ήταν πολύ πιο προσβάσιμα από τα ουαλικά δάση και προσέλκυσαν τεράστια πλήθη.

Εντάξει, ίσως αυτό που είδαν αυτοί οι θεατές δεν ήταν τόσο θεαματικό όσο οι σκληροπυρηνικοί στο Clocaenog, στο Dyfi και στο Resolfen. Όμως, όπως αποδεικνύει αυτή η φανταστική λήψη από το Αρχείο Girardo & Co., ήταν ακόμα εντυπωσιακή – και πιο αυθεντική από μια γρήγορη έκρηξη γύρω από μερικά πλαστικά φράγματα και έναν κυκλικό κόμβο.

Ο Toivonen χειρίζεται το Group B Manta με τυπική μεγαλοπρέπεια. Ας μην ξεχνάμε, η ομάδα Β δεν αφορούσε αποκλειστικά τα τετρακίνητα τέρατα. Υπήρχαν πολλά θηρία που γρύλιζαν που οδηγούνταν –και κατευθύνονταν– μόνο από το πίσω μέρος, επίσης.

Harri-Toivonen-rallying-rally-wrc-4wd-Opel-Manta-400

WRC: Ομολογουμένως, τη στιγμή που ο χαμηλότερος, πιο αεροδυναμικός, ελαφρύς αντικαταστάτης της Opel για το Ascona έκανε το ντεμπούτο του το 1983, χρειαζόσασταν τέσσερις κινούμενους τροχούς για να κερδίσετε στην παγκόσμια σκηνή.

Αλλά αυτό το αυτοκίνητο ήταν ανταγωνιστικό σε σφραγισμένες επιφάνειες και μπορούσε επίσης να κρατήσει το δικό του σε μερικά από τα πιο εξειδικευμένα γεγονότα στο WRC.

Συνοδηγούμενος από τον Ulsterman Fred Gallagher, ο Toivonen έτρεχε δεύτερος όταν βγήκε από το δρόμο τη δεύτερη μέρα και, αν και επανήλθε, θα αποσυρόταν εκείνο το βράδυ με βλάβη στον κινητήρα.

Ο συμπαίκτης του Jimmy McRae – ο οποίος αξιολόγησε το Manta ως το πιο διασκεδαστικό αυτοκίνητο στην καριέρα του – έφτασε στην τρίτη θέση, νικημένος μόνο από τα Audi του Stig Blomqvist και του Hannu Mikkola. Την επόμενη χρονιά, το δεύτερο του Rauno Aaltonen στο Safari θα ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα του Manta στο WRC.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «WRC: Μια υπενθύμιση η ομάδα Β δεν ήταν μόνο 4WD», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!