ENGINE POWER

Φόρμουλα 1 Μπαχρέιν: Πρώτη μέρα με τελικό κυρίαρχο την Mercedes

Φόρμουλα 1 Μπαχρέιν : Η κορυφή του Χάμιλτον στην F1 με την εικόνα των κατατακτήριων του Bahrain μπερδεμένη μετά το FP2

bahrain-formula-1-mercedes-hamitlon-2024-mclaren-aston-martin
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 11 λεπτά

Φόρμουλα 1 Μπαχρέιν – EL1: Εμφάνιση RB και McLaren, έλεγχος του Verstappen

Βάζοντας τους οδηγούς τους σε μαλακά ελαστικά, η RB και η McLaren κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις στο Free Practice 1 στο Μπαχρέιν. Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε αργά.

  • Μπορούμε να το πούμε επίσημα: η σεζόν της Formula 1 του 2024 ξεκινά! Οι εχθροπραξίες ξεκίνησαν αυτήν την Πέμπτη με την πρώτη δωρεάν προπόνηση για το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν. Μια πρώτη ώρα οδήγησης που επέτρεψε στις ομάδες να συνεχίσουν να βελτιώνουν τα αυτοκίνητά τους στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την εναρκτήρια εκδήλωση, μια εβδομάδα μετά τις χειμερινές δοκιμές στην ίδια πίστα Sakhir. Και κατά τη διάρκεια αυτής της συνεδρίας, δεν ξεχώρισε ο τριπλός παγκόσμιος πρωταθλητής Max Verstappen , αλλά οι RB και οι McLarens .
  • Η ιταλική και η αγγλική ομάδα ήταν από τις μοναδικές που έβαλαν τους οδηγούς τους με μαλακά ελαστικά (το έκανε και η Sauber αλλά όχι με την ίδια επιτυχία). Αυτό λοιπόν ταίριαζε στον Daniel Ricciardo που πήρε την πρώτη θέση με καλύτερο γύρο 1’32″869. Στη γραμμή, δεν είχε μεγάλη σημασία αφού ο Αυστραλός προηγήθηκε μόλις 0,032 από τον Λάντο Νόρις . Επίσης στο «μαλακό» λάστιχο, ο Oscar Piastri και ο Yuki Tsunoda τοποθετήθηκαν πίσω από τους συμπαίκτες τους στο πρώτο αυτοκίνητο, με τον Αυστραλό ακριβώς μπροστά από τους Ιάπωνες. Ο Fernando Alonso εμφανίστηκε ως ο πρώτος οδηγός στην κατάταξη που δεν έκανε τον καλύτερο χρόνο του με μαλακά ελαστικά.

Φόρμουλα 1 Μπαχρέιν : Ομαλή ανάκαμψη για τον Verstappen

  • Όσο για τον παγκόσμιο πρωταθλητή, τίποτα να αναφέρω. Ως συνήθως, ο Max Verstappen βγήκε τις πρώτες στιγμές για να εγκατασταθεί στην κορυφή του πίνακα προτού παρουσιάσει το πλάνο εργασίας του. Τελικά, αυτός ο χρόνος δεν ήταν αρκετός για να κυριαρχήσει στους συντρόφους του, αλλά ο Batavian, γνωρίζοντας ότι οι πιο σημαντικές συνεδρίες γίνονται τη νύχτα, προτίμησε να φυλάξει τα μαλακά ελαστικά του για αργότερα. Τίποτα ανησυχητικό με αυτήν την 6η θέση στο 0″369 από τον Daniel Ricciardo. Κατά τη διάρκεια της EL2, που ήταν προγραμματισμένη για τις 4:00 μ.μ. (ώρα Γαλλίας), δεν θα ήταν περίεργο να δούμε τον οδηγό της Red Bull να αυξάνει τον ρυθμό του.
  • Για την Alpine , η τάση των χειμερινών δοκιμών φαίνεται να επιβεβαιώνεται. Ενώ εσωτερικά υπήρχε ήδη ανησυχία, στην πίστα τα πράγματα δεν ήταν απαραίτητα καλύτερα. Για να βρείτε ένα ίχνος του A524, πρέπει να κατεβείτε στη 17η και 18η σειρά, οι Esteban Ocon και Pierre Gasly μόνο μπροστά από τους Haas των Kevin Magnussen και Nico Hülkenberg . Το Σαββατοκύριακο υπόσχεται πολύ μεγάλο για τους Μπλε.

Μπαχρέιν – FP2: Ο ρυθμός αυξάνεται και η Mercedes ξυπνά

Φόρμουλα 1 Μπαχρέιν : Η Mercedes ολοκλήρωσε αυτή την πρώτη μέρα του Grand Prix του Μπαχρέιν με πολύ καλή νότα με τον Lewis Hamilton να είναι επικεφαλής μπροστά από τον George Russell.

  • Το σούρουπο έκανε πολύ καλό στη Mercedes . Ενώ προτίμησαν να διατηρήσουν ένα σετ μαλακών ελαστικών κατά τη διάρκεια του FP1 σε αντίθεση με τα McLaren , RB ή Sauber, οι Silver Arrows εκμεταλλεύτηκαν τη δροσερή νύχτα της πίστας Sakhir για να συνεχίσουν την άνοδό τους στην ισχύ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα καλή πρόοδο στο φύλλο χρόνου.
  • Αντίστοιχα 9ος και 7ος στην πρώτη έξοδο αυτή την Πέμπτη, ο Λιούις Χάμιλτον και ο Τζορτζ Ράσελ εκμεταλλεύτηκαν τη μετάβαση στα μαλακά για να επιταχύνουν τον ρυθμό. Πολύ δραστήριοι στην πίστα με 24 και 22 γύρους που κάλυψαν ο καθένας, οι Άγγλοι μονοπώλησαν τις δύο πρώτες θέσεις στη δεύτερη ελεύθερη πρακτική. Ήταν ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής που είχε τη χαρά να βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης με καλύτερο χρόνο 1’30″374, ή 0″206 ταχύτερος από τον γείτονά του στο γκαράζ. Προς το παρόν, είναι πολύ δύσκολο να εξαχθούν συμπεράσματα, αλλά το W15 φαίνεται να συμπεριφέρεται καλύτερα από τα προηγούμενα μονοθέσια του Brackley, τα οποία θεωρούνται πολύ ιδιότροπα τόσο από τον Lewis Hamilton όσο και από τον George Russell.
  • Σε καλή φόρμα εμφανίστηκε και ο Φερνάντο Αλόνσο το βράδυ στο Μπαχρέιν. Ο οδηγός της Aston Martin , που θέλει να προχωρήσει μπροστά, ήταν ενεργός σε αυτά τα EL2 για να πάρει την 3η θέση με καλύτερο σημείο αναφοράς 1’30″660 (+ 0″286).

 

Φόρμουλα 1 Μπαχρέιν : Ο Verstappen δεν εμφανίζεται ακόμα

  • Περιμέναμε τον Max Verstappen μπροστά με τη μετάβαση στα μαλακά ελαστικά, αλλά τελικά αυτή η συνεδρία αποδείχθηκε πιο περίπλοκη από ό,τι αναμενόταν για αυτόν. Ενώ όλοι τον έβλεπαν ήδη πολύ μπροστά, ο οδηγός της Red Bull πάλεψε να συγκεντρώσει τα πάντα για να σημειώσει τον καλύτερο χρόνο, μένοντας για 6η φορά λίγο λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Lewis Hamilton. Αρκετά για να ανησυχείς; Με βάση τις δοκιμές πριν από τη σεζόν, όχι πραγματικά. Αν δεν υπάρξει μια τεράστια έκπληξη, η θερμοκρασία του Batavian θα αυξηθεί σταδιακά.
  • Στο πίσω μέρος, εξακολουθεί να είναι δύσκολο να προσδιοριστεί μια ιεραρχία, καθώς η ταξινόμηση έχει εξελιχθεί σημαντικά σε σύγκριση με το FP1. Στο προβάδισμα λίγες ώρες νωρίτερα, ο Daniel Ricciardo κατάφερε μόνο την 12η φορά, στριμωγμένος μεταξύ των δύο Williams , ενώ ο Nico Hülkenberg πήγε από τη 19η στην 7η. Για την Alpine , υπήρξε βελτίωση αλλά οι Pierre Gasly και Esteban Ocon παρέμειναν κολλημένοι στο πίσω μέρος του peloton, 16ος και 18ος αντίστοιχα.

Δύσκολη πρώτη μέρα αλλά με «καλύτερα» για το Alpine στο Μπαχρέιν

Φόρμουλα 1 Μπαχρέιν : Εν αναμονή των πρώτων εξελίξεων, η Alpine δεν είχε την καλύτερη Πέμπτη με τους οδηγούς της να έχουν κολλήσει στο πίσω μέρος του πελοτόν, ακόμα κι αν σημείωσαν μια μικρή εξέλιξη.

Δεν πρέπει να περιμένουμε θαύματα αυτή την Παρασκευή με την Alpine κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ελεύθερων προπονήσεων του Grand Prix του Μπαχρέιν. Ευτυχώς που δεν υπήρχε. Οι Μπλε περίμεναν να είναι σκληροί, το είχαν επιβεβαιώσει στην πίστα με την 17η και 18η φορά στην EL1 και στη συνέχεια την 16η και 18η στην EL2 των Pierre Gasly και Esteban Ocon . Μια επίδοση που αντικατοπτρίζει μόνο τη θέση στην οποία βρίσκεται η γαλλική ομάδα.

«  Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η έναρξη της σεζόν δεν θα είναι εύκολη », θυμάται ο Bruno Famin στο Canal+. Δεν είμαστε εκεί που θα θέλαμε να είμαστε. Υπάρχουν εξελίξεις που θα συμβούν. Το αυτοκίνητό μας είναι εντελώς καινούργιο και έφτασε λίγο αργά. Περιμέναμε να υποφέρουμε, υποφέραμε αλλά από το πρωί μέχρι το απόγευμα τα πράγματα έγιναν καλύτερα. Τα σχόλια των οδηγών είναι λίγο πιο θετικά. Κερδίσαμε έλξη. Αυτή είναι η αρχή της δουλειάς και ξέρουμε ότι έχουμε πολλή δουλειά.

Για να λύσετε ένα πρόβλημα, πρέπει πρώτα να το προσδιορίσετε με σαφήνεια. Μάλλον έχουμε αρκετές. Πρέπει να κερδίσουμε σε όλους τους τομείς, το βάρος του αυτοκινήτου, το χειρισμό, την πρόσφυση… Υπάρχουν πολλά πράγματα να κάνουμε και συνεχίζουμε με αυτό . »

Σύντομα κάποια εξέλιξη για την Alpine;

Φόρμουλα 1 ΜπαχρέινΗ κύρια ομάδα επιβεβαίωσε ότι το A524 θα λάβει το μερίδιο των εξελίξεων, ήδη στο στάδιο της προετοιμασίας στο Enstone . Αλλά όταν ? Ωστόσο, σύμφωνα με τους συναδέλφους μας από το κρυπτογραφημένο κανάλι, η πρώτη εισαγωγή έχει οριστεί το νωρίτερο για το Ιαπωνικό Grand Prix (5-7 Απριλίου), αν όχι για αυτό στην Κίνα δύο εβδομάδες αργότερα. Ένα δεύτερο σάλβο θα πρέπει στη συνέχεια να λάβει χώρα στο Μαϊάμι (3-5 Μαΐου).

Αλλά προς το παρόν, το επίκεντρο δεν είναι στις εξελίξεις γιατί η Alpine πρέπει να βρει γρήγορα μια σειρά απαντήσεων για να προσπαθήσει να περιορίσει τη ζημιά. Για αυτό, τα στρατεύματα με βέλος Α μαζεύουν το μυαλό τους για να παρέχουν βραχυπρόθεσμες λύσεις.

«  Έχουμε τα σημεία αναφοράς γιατί αρχίζουμε να αποκτούμε δεδομένα, πραγματικά στοιχεία », συνεχίζει ο Bruno FaminΜέχρι την περασμένη εβδομάδα, ήταν προσομοίωση, δοκιμές πάγκου… Αυτή τη φορά, έχουμε πραγματικά δεδομένα. Μπορούμε να συσχετίσουμε, να ευθυγραμμίσουμε εκ νέου σε σχέση με τα θεωρητικά, υπολογισμένα δεδομένα μας και αυτό θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε.

Ξέρουμε πώς να ποσοτικοποιήσουμε την καθυστέρηση μας. Διαθέτουμε δεδομένα GPS που μας επιτρέπουν να ανιχνεύσουμε όλα τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων, είτε επιτάχυνση, φρενάρισμα, ανάκτηση ενέργειας, ταχύτητα διέλευσης σε αργές και γρήγορες στροφές… Ξέρουμε πώς να τα ανασυνθέσουμε όλα αυτά για να εντοπίσουμε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία μας. Αυτό είναι που πρέπει να δουλέψουμε. Όλη η δουλειά βρίσκεται ανάμεσα στον εντοπισμό μιας αδυναμίας και στη γνώση του τρόπου επίλυσής της. Σε αυτό εστιάζουμε . »

Φόρμουλα 1 Μπαχρέιν : Αν δεν είναι η ώρα της χαράς στο πλευρό των Enstone και Viry-Châtillon, ο αρχηγός της γαλλικής ομάδας δεν σκοπεύει να τα παρατήσει. Ως καπετάνιος, ο Bruno Famin θέλει να δείξει στους άντρες του ότι έχουν την ικανότητα να επαναφέρουν το πλοίο στη ζωή και ότι είναι έτοιμος να το οδηγήσει.

«  Σε δύσκολες καταστάσεις όπως αυτές στις οποίες βρισκόμαστε πίσω, είναι απαραίτητο [να γνωρίζουμε πώς να κινητοποιούμε και να παρακινούμε τις ομάδες]», τονίζει. Αυτό δεν κάνει κανέναν χαρούμενο γιατί όλοι δούλεψαν σκληρά για να είναι έτοιμα τα αυτοκίνητα στην ώρα τους την περασμένη εβδομάδα, οπότε προφανώς πρέπει να επανεκκινήσουμε τη μηχανή. Για να ξεφύγουμε από αυτά τα προβλήματα, είναι απαραίτητο (να κινητοποιηθούμε) να μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας, να παράγουμε εξελίξεις, να βελτιωθούμε, κλπ… Χρειαζόμαστε κάθε υπάλληλο της Alpine, είτε στο Viry είτε στο Enstone, να βάλει κάρβουνο. το μηχάνημα και στείλτε αέριο . » Δεν θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρο.

Η κορυφή του Χάμιλτον με την εικόνα των κατατακτήριων του Μπαχρέιν μπερδεμένη μετά το FP2

Ο Χάμιλτον οδήγησε τον συμπαίκτη του Τζορτζ Ράσελ καθώς η Mercedes έριξε έναν δείκτη πριν από τα πρώτα προκριματικά της σεζόν.

Ο Λιούις Χάμιλτον οδήγησε μια Mercedes ένα-δύο στη δεύτερη προπόνηση για το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν για να κερδίσει την πρόκριση για την πρώτη σεζόν της F1.

Ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής σημείωσε τον καλύτερο χρόνο γύρου με 1:30.374, τερματίζοντας 0.206 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τον συμπαίκτη Τζορτζ Ράσελ.

Ο Fernando Alonso ήταν τρίτος για την Aston Martin και ενώ τα φορτία καυσίμων μπορούν να παραμορφώσουν την εικόνα στην πράξη, ο Max Verstappen τερματίζοντας μόλις έκτος ταχύτερος σημαίνει ότι πολλές ερωτήσεις παραμένουν αναπάντητα στην πρώτη προκριματική περίοδο της χρονιάς.

Ο Χάμιλτον στην κορυφή

Ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος στο τέλος και των δύο προκριματικών προσομοίωσης για να φέρει τον εαυτό του σε εξαιρετική φόρμα πριν από τις κατατακτήριες της Παρασκευής.

Ο Ράσελ φαινόταν σαν να δυσκολευόταν περισσότερο από τον συμπαίκτη του, αλλά, μετά από αλλαγές στο μπροστινό μέρος του W15 του, ο Βρετανός μπήκε πίσω από τον Χάμιλτον.

Ο ρυθμός του Alonso ήταν αρκετά δυνατός για να νικήσει τον Carlos Sainz, ο οποίος έδωσε στη Ferrari τον πιο αντιπροσωπευτικό χρόνο γύρου, αφού ο συμπαίκτης του Charles Leclerc, ο οποίος τερμάτισε ένατος ταχύτερος, αντιμετώπισε κίνηση σε έναν γύρο και κλείδωμα στον άλλο στη στροφή 4 – τρανταχτά από το ραδιόφωνο της ομάδας του. οι αντίπαλοι «κοιμόντουσαν».

Υπήρχε παρόμοιο μοίρασμα στη McLaren: Ο Oscar Piastri τερμάτισε μέσα σε μισό δευτερόλεπτο από την καλύτερη προσπάθεια του Hamilton. Ο Λάντο Νόρις, εν τω μεταξύ, έκανε ένα λάθος στον τελικό τομέα κατά τη διάρκεια του τρεξίματός του και τελείωσε πιο αργά από όλα.

Έχει πρόβλημα η Red Bull;

Ο καλύτερος χρόνος του Verstappen ήταν αρκετά καλός μόνο για να είναι 0,477 δευτερόλεπτα κάτω από τον Hamilton, παρά την ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση ότι το Red Bull RB20 θα ήταν παντοδύναμο.

Αν και αυτό μπορεί να ισχύει ακόμα και στις κατατακτήριες, οι ταχύτητες στην ευθεία γραμμής των δύο μονοθέσιων ήταν παρόμοιες, οπότε κάθε σάκος άμμου από τη Red Bull θα έχει περάσει από τις στροφές.

Οι κούρσες, ωστόσο, έδειχναν απίστευτα δυνατές τόσο για τον Verstappen όσο και για τον συμπαίκτη Sergio Perez – και οι δύο σταθερά στο 1:36s.

Ο Nico Hulkenberg συνέχισε την καλή του φόρμα σε έναν γύρο από πέρυσι με τον έβδομο καλύτερο χρόνο για τη Haas, τερματίζοντας ταχύτερα από τον Lance Stroll, ενώ ο Perez έμεινε πίσω από τον Leclerc για να ολοκληρώσει το top 10.

Ο Alex Albon ήταν 11ος ταχύτερος και ο τελευταίος οδηγός μέσα σε ένα δευτερόλεπτο από τον Hamilton για τη Williams, οριακά μπροστά από τον RB του Daniel Ricciardo, ο οποίος είχε τερματίσει ταχύτερα στο FP1.

Ακολούθησαν οι Logan Sargeant και Kevin Magnussen, με τον Yuki Tsunoda 15ο. Ο Pierre Gasly ήταν μπροστά από τον Valtteri Bottas του Stake F1, ο οποίος αντιμετωπίζει ένα ταξίδι στους αγωνοδίκες αφού πέρασε το κόκκινο φως του pit-exit στην αρχή της συνεδρίας.

Ο δεύτερος Αλπικός του Esteban Ocon ήταν 18ος, ο Zhou Guanyu 19ος και ο Norris 20ος.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Exit mobile version